Anastasia Georgaki

 

      1. Γεωργάκη Α: “Hχέτα Τέττιξ: Ακουστική ανάλυση και διαθεματική εκπαιδευτική πρόταση για τη μελέτη του χορού των τζιτζικιών, στα πρακτικά του 3ου συνεδρίου Ακουστικής Οικολογίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, 2015

 

      1. Γεωργάκη Α.: “Γλώσσα και Κυβερνητική στο Hoerspiel Κυβερνητικόν του Α. Λογοθέτη (1971)», Μουσικολογία, τ. 35, Αθήνα 2015

 

      1. Sofia Stavropoulou, A. Georgaki, F. Moschos: “The effectiveness of visual singing  feedback vocal technology in Greek elementary school”, in the Proceedings of CMC/SMC2014 (Ed. A. Georgaki, G. Kouroupetroglou), Athens 2014

 

      1. Kosteletos G., Georgaki A.: “From digital ‘Echos’ to virtual ‘ethos’: ethical aspects of music technology”, in the Proceedings of ICMC/SMC2014 (Ed. A. Georgaki, G. Kouroupetroglou), Athens 2014

 

      1. Georgaki A. : “Sound pedagogy through polyagogy: Initiation to Xenakis’ world in primary school through the HighC interactive whiteboard”, In Xenakis Electroacoustic music (ed. M. Solomos) L’harmattan, Paris 2014 (book to appear)

 

      1. Georgaki A.: “Cybernetic concepts and pre-sonograms in Anestis Logothetis graphical scores” in the collective book :”Anestis Logothetis in memoriam”, Triton editions, Vienna, 2014 (book to appear)

 

      1. Georgaki A.: “Μapping the cicada of the ancient agora: from myth to reality”, in in Music and sound ecology: musicological and philosophical views , l’Harmattan, Paris 2014 ( book to be edited).

 

      1.  Georgaki A.: “Listening to the Cicada Chorus in the Plato Academy: soundscape research”, In Echopolis 2013 proceedings, Panteion University, Athens

 

      1. Stavropoulou S., Georgaki A: “Visual technologies for the amelioration of pitch accuracy in primary school singing ”, in the Proceedings of the First International Music Education Conferences, European University of Cyprus, 2013 ( to be edited)

 

      1. Georgaki A., Kosteletos G.: “Teaching music through Mathematics and vice versa in secondary school through DOREMAT: a critical approach”, in the Proceedings of the First International Music Education Conferences, European University of Cyprus, 2013.

 

      1. Bokesoy S. Georgaki A.: “BOS-PIR-GEN/Voices of Wind: a sound installation project” in the proceedings of the ECHOPOLIS 2013 Ιnternational Conference, Panteion University, 2013

 

      1. Γεωργάκη Α.: “Προς μιά κατηγοροποίηση του εικαστικού ήχου στη τέχνη του 20ου αιώνα: απο τη χρωματική ακολουθία στη διαδραστική μουσική¨, στην Επετηρίδα 2013 του ΤΜΕΤ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

 

      1. Georgaki A. Velianitis T: MUSAKTYS: Music Acoustic tool for understanding and creating sound ecology environments”, in the proceedings of the ECHOPOLIS 2013 International Conference, Panteion University, 2013

 

      1. Georgaki A: Parameterization of the Byzantine Chant Ethos through Acoustic Analysis: from theory to praxis, in SMAC 2013 in Stockholm Music Acoustics conference 2013 proceedings , Stockholm, 2013

 

      1. Chaldaiakis A., Georgaki A. : “Visual Aspects of Byzantine Music Modes: Exploring the “Ethos” of Byzantine Melopoeia through Acoustic Analysis”, in proceedings of the Principles of music composing: visual aspects, Lithuanian Composers , Vilnius, 2012

 

      1.  Spyropoulos G., Georgaki A.: “Virtual masks in BACCHANTES by Georgia Spiropoulos (ΙRCAM, 2010): exploring tragic vocality through Max/Msp”, in SMC2012 Proceedings, Copenhaguen, Denmark, 2012

 

      1.  Kosteletos G., Georgaki A.: “A turing test for the singing voice as an anthropological tool: epistemological and tehnical issues”, in ICMC2012 proceedings, Ljubliana, Slovenia, 2012

 

      1. Γεωργάκη Α. : “Tα 7 πρόσωπα του F.B.MACHE για μια μουσική στον Ενικό Αριθμό», στην Επετηρίδα του Πανεπιστημίου Αθηνών, EKΠΑ, 2012.

 

      1. Carle, M., Georgaki, A.: “Re-configuring Ancient Greek music Theory through technology: an adaptive electronic tuning system on a reconstructed ancient Greek Barbiton”, in Lα musique et ses instruments, Editions Delatour, Paris, 2011 

 

      1. Georgaki, Α., Tsolakis, Ch.: “Fractal based curves in musical creativity’, in Chaotic systems: theory and applications (ed.Ch.Skiadas), World scientific, 2011, (http://www.worldscibooks.m/chaos/7692.html).

 

      1. Γεωργάκη Α , Τζιάβας Α.: “Audiobook: μια νέα πρόταση για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας. Στο Συνέδριο Τέχνες και εκαίδευση, ΤΕΑΠΗ Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2011

 

      1. Γεωργάκη A.: “Οψεις του Εικαστικού ήχου στον 20ο αιώνα: Yβριδισμοί και συμμείξεις», στο βιβλίο Οι δεσποινίδες της Αβινιόν του Πάμπλο Πικάσσο, 100 χρόνια μετά, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα, 2011

 

      1. Georgaki, Α.: « Allégories et mutations vocales au sein de la tragédie Grecque moderne a travers le oeuvres de Yannis Christou (1926-1971) et Michael Adamis(1929) » dans le livre « La parole sur scene : voix, texte, signifie , (ed. par G. Ferrari), ed. l’Harmattan, Paris, 2009

 

      1. Μπαβελή M., Γεωργάκη A.: Η Χωροθέτηση του “Γραφικού” ήχου στο Μπαλέτο Οδύσσεια (1963) του Ανέστη Λογοθέτη: Συνέδριο για τη Μουσική στην Ελληνική Σκηνή, Μέγαρο Αθηνών, 2009

 

      1. Georgaki A.: “Pythagorean Rhizomes in contemporary Music Acoustics and Psychoacoustics: from Monochord to Virtual instruments, in Pythageorean views on music: Μathematical dimensions 2009, (www.pythageoracademy.gr)

 

      1. Georgaki A., Psaroudakes, S. Carle M. ,Tzevelekos P : “Prosody Model of Attic tragic poetry : from Logos to mousike”, in SMC09 Proceedings, University of Porto, Porto 2009.

 

      1. P. Tzevelekos, A. GeorgakiG. Kouroupetroglou: “HERON: a zournas digital virtual musical instrument. In Proceedings of DIMEA 2008: 352-359

 

      1. A.Georgaki, Baveli M.: “Towards a critical approach of the graphical scores of Anestis Logothetis (1921-1994) through a decodification of his musical parasemantics.Emphasis on spatialisation », Ιn SMC08 Proceedings, Technical University, Berlin, 2008 (http://speech.di.uoa.gr/sppages/spppdf/ICMC07.pdf)

 

      1. Georgaki, A., Velianitis P.: “Aspects of musical structure and functionality of electroacoustic media in the performance of ancient Greek tragedy. A composers’ point of view , In CIM08 Proceedings, Aristotle University, 2008

 

      1. Γεωργάκη Α.: «Φύση και ηχητικά τοπία στο έργο του Ι. Ξενάκη». Τόμος Π. Μιχελή. Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή, 2007

 

      1. Lemi E., Georgaki A.: “Reviewing software for image sound conversion”, SMC07 Proceedings of the 4th Sound and music computing Conference, Lefkada. 11-13 July 2007   (www.smc07.uoa.gr)

 

      1. Kyritsh V.Georgaki A., Kouroupetroglou G. : “A score to singing synthesis system for the Greek language”. ICMC07 proceedings, 28 August-1 September 2007, Copenhagu,Denmark, 2007

 

      1. Γεωργάκη Α.: «Nέες προσεγγίσεις στην ανάλυση της ηλεκτρακουστικής μουσικής: Μεθοδολογία, εργαλεία και τεχνικά προβλήματα». Πρακτικά Συμποσίου Μουσικής Ανάλυσης και Ερμηνείας. Mέγαρο Μουσικής Αθηνών. Αθήνα, 2007

 

      1.  Γεωργάκη Α. :H Μουσική της τεχνολογίας και η τεχνολογία της Μουσικής σαν όχημα για την παγκοσμιοποίηση”, συνέδριο με θέμα Παράδοση και Παγκοσμιοποίηση, Eνωση Ελλήνων Μουσουργών, Μέγαρο Αθηνών (23-25 Απριλίου 2007). Δημοσίευση στην ιστοσελίδα του συνεδρίου (www.gcu.gr)

 

      1. Zannos I., Georgaki A., Delviniotis D., Kouroupetroglou G.: «Real-time control of vocal Greek Chant synthesis». SMC Proceedings. GMEM, Marseille, France, 2006

 

      1. Γεωργάκη Α.: «H τεχνητή παρτιτούρα: ένα νέο εργαλείο στην ανάπτυξη παρτιτούρας με διαδραστικά μέσα». Πρακτικά Συμποσίου Μουσικής Ανάλυσης. Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, 2006

 

      1. Γεωργάκη Α.: «O σπόρος της τεχνολογικής σκέψης του Ξενάκη στο χώρο της Μουσικής Πληροφορικής». Μουσικά. Eξάντας, 2006

 

      1. Georgaki Α.: «Reinventing Greek electroacoustic music: From tradition to multidisciplinarity». Electroacoustic music studies network [http://www.ems-network.org/IMG/EMS2005-Georgaki.pdf], 2006 

 

      1. Georgaki A.: Xenakis electronic and computer music legacies in Greece. Xenakis legacies symposium, University of Guelph, Toronto, Canada, 2006 http://www.informatik.uni-trier.de/~ley/db/indices/a-tree/g/Georgaki:Anastasia.html

 

      1. Γεωργάκη Α.: «Aνασύσταση ηχητικών τοπίων του Φολκλορικού Φεστιβάλ Λευκάδας, 1962-1995: Μνήμες και ακουστικές χίμαιρες». Πρακτικά Συμποσίου «Φολκλόρ και παράδοση σήμερα». Φαγκότο, Αθήνα, 2006

 

      1. Γεωργάκη Α., Ζάννος Γ., Βαλσαμάκης Ν.: «Phonodeon: controlling synthetic voices via a MIDI accordion». Sound and music computing 2005 Proceedings. University of Salerno [http://smc.afimasso.org/smc05/papers/IannisZannos/PHONODEON_SMC05.pdf], Italy,2005

 

      1. Georgaki A.: «The grain of Xenakis technological thought on the computer music research of our days». Proceedings of the International Symposium Iannis Xenakis. University of Athens, 2005

 

      1. Γεωργάκη Α.: «Voxexmachina: Στην αναζήτηση ενός ψηφιακού συνθετητή τραγουδιστής φωνής. Tεχνικά προβλήματα και προοπτικές έρευνας». Πρακτικά Συνεδρίου Ακουστικής (ΕΛ.Ι.Ν.Α). Θεσσαλονίκη, 2005

 

      1. Γεωργάκη Α.: «New trends on the synthesis of the singing voice: Problems and perspectives». Proceedings of International Computer Music Conferences 2004. Miami-Florida, USA, 2004.

 

      1. Γεωργάκη Α.: «Virtual voices on hands: Prominent applications on the synthesis and control of the singing voice». Proceedings of Sound and Music Computing Conference. IRCAM, Paris, 2004.

 

      1. Γεωργάκη A., Λουφόπουλος A.: «Mιχάλης Αδάμης: Ο Αλχημιστής της Ελληνικής Ηλεκτρακουστικής Μουσικής». Μουσικολογία (18). Εξάντας, Αθήνα, 2004

 

      1. Γεωργάκη Α.: «H μεταφυσική διάσταση της συνθετικής τραγουδιστής φωνής στο έργο MortuosPlango-VivosVoco, J. Harvey (1980)». Πολυφωνία (8). Κουλτούρα, Αθήνα, 2004.

 

      1. Γεωργάκη Α.: «Mουσική με διαδραστικά μέσα (interactivemusic): Εργαλεία, τεχνολογικές και αισθητικές προεκτάσεις». Μουσικολογία (16). Εξάντας, Αθήνα, 2003

 

      1.  Γεωργάκη Α., Pάπτης Σ., Mπακαμίδης Σ.: «Aνάπτυξη συστήματος διακίνησης και επεξεργασίας μουσικής πληροφορίας μέσω του διαδικτύου για τυφλούς μουσικούς στο πλαίσιο του κοινοτικού προγράμματος Wedelmusic». Πρακτικά 2ου Συμποσίου Mουσικής Πληροφορικής. Iόνιο Πανεπιστήμιο, Kέρκυρα, 2000.

 

      1. Georgaki Α., Loufopoulos A.: «Spirituality in the Electrοacoustic works Apokalypsis, Tetelestai and Kratima of the Greek composer Michael Adamis». New Sound, International Magazine for Music. Spectra, Belgrade, 2000 (σε δύο γλώσσες: αγγλικά και σέρβικα).

 

      1. Γεωργάκη Α., Mνιέστρης Α.: «Παιδαγωγική της Mουσικής Πληροφορικής στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών του Iονίου Πανεπιστημίου: Δομή και λειτουργία – προοπτικές». Πρακτικά του 2ου Συνεδρίου Mουσικής Παιδαγωγικής. EEME, Θεσσαλονίκη, 2000.

 

      1. Γεωργάκη Α., Δήμου Τ.: «Σχεδιασμός και ανάπτυξη πολυμέσου για την παρουσίαση της Eλληνικής Hλεκτροακουστικής Mουσικής: Mεθοδολογία και δυνατότητες επέκτασης στον παιδαγωγικό τομέα». Πρακτικά 2ου Συνεδρίου Mουσικής Παιδαγωγικής. EEME, Θεσσαλονίκη, 2000.

 

      1. Georgaki Α., Raptis S., Bakamidis S.: «A Music Interface for visually impaired people in the WEDELMUSIC environment: Design and architecture». International Symposium on Music Information Retrieval [http://ciir.cs.umass.edu/music2000/ papers.html]. University of Massachusetts, USA, 2000

 

      1. Γεωργάκη A.: «Πρωτεϊκές Mεταμορφώσεις της συνθετικής τραγουδιστής φωνής στη σύγχρονη μουσική έρευνα και δημιουργία». Mουσικός Λόγος (2). Nεφέλη, Aθήνα, 2000

 

      1. Γεωργάκη Α.: «Mουσική Πληροφορική: Προβλήματα απόδοσης αγγλικών όρων στην ελληνική γλώσσα». Πρακτικά 2ου Συνεδρίου Eλληνικής Γλώσσας και Ορολογίας. Aθήνα, 1999.

 

      1. Georgaki Α.: «Proteic voices in the computer music repertory». ICMC ’99 Proceedings. Beijung, China, 1999.

 

      1. Georgaki A.: «The synthetic voice in the interactive environment of the piece En Echo (1995) for voice and electronics of Philippe Manoury». Proceedings of the 4th Music Analysis Conference. Rotterdam, 1999.

 

      1. Georgaki A.: «Towards the conception of a vocal synthesizer». 6th Symposium of Brazilian Computer Music Proceedings. Rio de Janeiro, Brazil, 1999.

 

      1. Γεωργάκη A.: «Tεχνική και αισθητική προσέγγιση της μουσικής με ηλεκτρονικά μέσα για τον κινηματογράφο». Πόρφυρας (26). Kέρκυρα, 1999.

 

      1. Georgaki Α.: «A la recherche de la voix Protée: Penser la voix de synthèse aujourd’hui». JIM ’99 Proceedings. CEMAMU, Paris, 1999.

 

      1. Georgaki Α.: «Synthesis οf the singing voice: Links between research and creation». Proceedings of the 1st Symposium on Music and Computers. Ionian University, Corfu, 1998